Wooclap, o com afegir (més) interacció a l’aula virtual

Wooclap és una eina per interactuar, captar l’atenció i mesurar la comprensió a l’aula. Síncrona o asíncronament.

Ajuda a introduir més interactivitat a l’aula, plantejant preguntes que poden ser avaluades (si així es vol), preguntes de resposta oberta o simplement creant espais per a la reflexió i treball col·laboratiu a l’aula. A més, l’alumnat pot treballar i participar a l’activitat bé individualment, bé en grup.

Wooclap permet crear qüestionaris – i visualitzar-ne els resultats al Llibre de qualificacions si s’ha configurat l’activitat com avaluable – però també permet crear i/o pujar presentacions de Power Point, Google Slides o Keynote per interactuar amb l’alumnat amb fluidesa en el moment adequat.

Per fer-ho, trobareu:

• Més de 20 tipus de preguntes per escollir (tipus test, pregunta oberta, enquesta, pluja d’idees, emplenar els espais buits, ordenar, entre d’altres).
  • Galeries d’exemples de preguntes – es poden reutilitzar o visualitzar-les per aprendre’n el funcionament.

Tipus de preguntes de Wooclap

També les podreu importar.

Pel que fa a les respostes, es pot configurar l’eina per tal que siguin anònimes o que hi aparegui el nom de la persona que respon (pot ser útil si porteu a terme una activitat de pluja d’idees, per exemple).

L’alumnat podrà participar-hi des de qualsevol dispositiu mòbil, un cop el professorat hagi compartit el codi d’accés a l’aula.

Exemple per compartir activitat de Wooclap

NOTA. L’activitat creada és de prova i no accessible.

En breu publicarem una guia sobre el funcionament complet d’aquesta eina.