Com crear un qüestionari a l’aula virtual

A l’aula virtual els qüestionaris us poden ser útils:

• per a avaluar l’alumnat (exàmens, qüestionaris),
  • per a què l’alumnat mateix s’hi autoavaluiï,
  • per què l’alumnat practique uns continguts determinats.

Per crear-ne un:

• Afegiu una activitat o recurs (consulteu la guia Com afegir una activitat o un recurs).
  • Seleccioneu Qüestionari.
  • Introduïu un nom i, si voleu, una descripció de l’activitat, a la secció General.

Configuració d'un qüestionari: nom, descripció i visibilitat a la pàgina del curs

Si ho desitgeu, podreu marcar que la descripció sigui visible des de la pàgina del curs. Si no ho marqueu, es visualitzarà un cop l’estudiant accedeixi a l’activitat.

Entre d’altres paràmetres podreu configurar:

• la temporització de l’activitat:
    • Si ho desitgeu podeu establir unes dates durant les quals el qüestionari serà visible i accessible.
    • Independentment del punt anterior podreu també establir un límit de temps per realitzar el qüestionari (Límit de temps)

IMPORTANT. Si l’establiu, intenteu deixar una mica de marge de temps per si alguna persona té certes dificultats per accedir-hi.

Configuració de la temporització d'un qüestionari

• aspectes relacionats amb la Qualificació. Podreu indicar:
    • la categoria del llibre de qualificacions dins la qual s’inclourà aquesta activitat,
    • la qualificació mínima per aprovar – repercuteix en el color en què es veurà la qualificació de l’estudiant al Llibre de qualificacions.,
    • el nombre d’intents permesos,
    • quin és el mètode de qualificació.

Configuració del qüestionari: intents i qualificació

• les Opcions de revisió – què podrà veure l’estudiant dels seus intents en diferents moments:
    • mentre fa l’intent,
    • immediatament després de cada intent,
    • més tard, mentre el qüestionari estigui obert,
    • un cop el qüestionari estigui tancat.

Configuració del qüestionari: ocpions de revisió

Un cop configurades les opcions que desitgeu, per tornar al curs feu clic a Desa els canvis i torna al curs.

Botó per desar els canvis

NOTA. Consulteu l’entrada Com assignar preguntes del banc de l’aula a un qüestionari si necessiteu ajuda.