Com restringir l’accés a una activitat, recurs o secció a un o més grups

Per restringir l’accés a una activitat, recurs o secció a un o més grups d’estudiants caldrà que seguiu els passos següents:

1. DISPOSAR DEL GRUP (O GRUPS) QUE TINDRAN ACCÉS
  2. CREAR L’ACTIVITAT, RECURS O SECCIÓ
  3. RESTRINGIR L’ACCÉS AL GRUP (O GRUPS)

PAS 1. EL(S) GRUP(S)

Si el grup que tindrà accés és un subconjunt dels gups classe (de tipus SIGMA o TCS), haureu de tindre’l creat prèviament a l’aula. Podeu fer-ho seguint les instruccions: Com crear grups a la meva aula Moodle i assignar-hi estudiants.

PAS 2. CREACIÓ DE L’ACTIVITAT O RECURS

Si teniu dubtes en la creació de l’activitat o recurs consulteu l’entrada Com afegir una activitat o un recurs.

PAS 3. RESTRICCIÓ DE L’ACCÉS AL(S) GRUP(S)

Podeu restringir l’accés a l’activitat, recurs o secció en funció de diversos condicionants. Un d’ells és la pertinença a un o més grups en concret. Per veure les restriccions possibles que ofereix una activitat o recurs consulteu l’entrada Com afegir una restricció d’accés a una activitat o recurs.

En el cas de la restricció per grup caldrà que feu clic a Afegeix una restricció i en seleccioneu l’opció Grup.

Botó per afegir una restricció d'accés per pertinença a un grup

Veureu un formulari on es demanarà el grup que ha de tenir (o no) un accés restringit a l’activitat, recurs o secció.

Selecció del grup

Si en voleu seleccionar-ne més d’un, just després d’indicar-hi un grup feu clic a Afegeix una restricció i seleccioneu un altre grup. Repetiu aquesta acció tantes vegades com grups necessiteu afegir a la restricció.

IMPORTANT. Si seleccioneu més d’un grup i l’estudiant pot pertànyer a qualsevol dels grups indicats haureu de seleccionar l’opció qualsevol de,

Opció de selecció de qualsevol grup

En desar els canvis, l’activitat o recurs serà visible únicament al/s grup/s seleccionat/s.

NOTA. Si els grups a afegir son tots els grups que formen part d’un agrupament podeu restringir l’accés directament a tot l’agrupament.