Cas d’ús. Com crear una tasca grupal (lliurament per grups)

CAS
  • Tot l’alumnat (o una part) té accés a la tasca (lliurament).
  • Només lliura una persona per cada grup.
  • L’assignació d’alumnat als grups la podrà realitzar l’equip docent o bé cada estudiant podrà escollir el grup amb el que vol treballar.
  • Es qualifica el treball per tal que la nota es repliqui a la resta del grup.

Només podran lliurar les persones que formin part d’un grup. Qualsevol persona que formi part d’un grup podrà lliurar el treball i automàticament aquest document quedarà copiat a l’espai de lliurament de totes les persones membres del grup. Per tant, el lliurament serà únic.

PREVI

Per configurar una tasca grupal haureu de tenir grups creats a l’aula, així com l’agrupament que els inclou.

L’assignació d’estudiants als grups es podrà fer abans o després de la creació de la tasca.

Consulteu l’entrada Com crear grups a la meva aula Moodle i assignar-hi estudiants si necessiteu ajuda per crear-los i/o assignar-hi estudiants.

CREACIÓ I CONFIGURACIÓ DE LA TASCA
  • Creeu la tasca (Com crear una tasca).
  • Dins l’apartat Paràmetres de la tramesa en grup, seleccioneu al desplegable Els estudiants trameten en grups i seleccioneu també a Agrupament per als grups d’estudiants, el nom de l’agrupament que engloba els grups destinataris.

Indicació del lliurament grupal

• Del desplegable Mode de grups, seleccioneu l’opció Grups visibles. Això us permetrà filtrar per grups el llistat de lliuraments.

Selecció del mode de grups

• Per finalitzar, feu clic sobre el botó Desa els canvis i torna al curs.

ANNEX. QUALIFICACIÓ DE LA TASCA

A mida que els grups vagin lliurant podeu anar visualitzant i puntuant els treballs. Per fer-ho, feu clic sobre la tasca.

A la taula que us apareix podeu filtrar per grup, escollint-lo des del menú Grups visibles – us permetrà veure totes les persones que integren un grup.

Selecció del grup al lliurament grupal

Per puntuar el treball d’un grup:

• Feu clic al botó Visualitza totes les trameses.
  • Seleccioneu una persona del grup.
  • Feu clic a Qualificar per accedir al treball grupal.

Selecció d'una persona per avaluar el treball

• Qualifiqueu-lo.

Casella per qualificar una tasca (lliurament)

• Feu clic al botó Desa els canvis  situat al final del llistat.

Botó desa canvis a la qualificació d'una tasca

NOTA. Si voleu notificar les persones del grup que heu qualificat el seu lliurament marqueu la casella Notifica als estudiants.

Automàticament la nota serà replicada a totes les persones del mateix grup.